Jak zrobić interes na minigolfie?

85 % zapytań na temat minigolfa napływa od osób, które chcą zrealizować swoje marzenia i wybudować pola do minigolfa. Z tej grupy osób część nie wie jak zacząć, część myśli, że dobrze wie jak startować i kilku ma rację, a pozostali poszukują wątku jak tu zacząć.

Pozostałe 15 % ma własny plan i jest gotowa go zrealizować. Skupmy się na tych 15 % potencjalnych właścicieli pól do minigolfa i przedyskutujmy podstawowe elementy, które dadzą Wam dużą szansę zbudować doskonale prosperujące pola minigolfowe.

Cały temat generalnie polega na znalezieniu odpowiedniego miejsca i zdobyciu wystarczającej ilości funduszy na start.


Znaleźć najlepszą lokalizację

Stara zasada na rynku nieruchomości mówi „lokalizacja,lokalizacja,lokalizacja” i powinniśmy iść za tą zasadą. Zawsze są jakieś wyjątki, ale jeżeli chcesz zainstalować pola minigolfowe, obojętnie zewnętrzne czy wewnętrzne, na zamieszkałym terenie to musisz być blisko miejsc gdzie Twoi potencjalni goście jedzą, robią zakupy lub bawią się.
Jednym słowem znajdź miejsce gdzie chodzi dużo ludzi, obok kina, kręgielni, restauracji, pub-u czy galerii handlowej. Jak już wymyślisz kilka prawdopodobnych lokalizacji, co do których sądzisz, że będą wystarczająco dobre to sprawdź czyją są własnością i skontaktuj się z potencjalnymi wydzierżawiającymi dany teren.
Jeżeli planujesz coś więcej niż sam minigolf np. Rodzinne Centrum Rekreacji możesz być bardziej odważny i odsunąć się od podstawowych obszarów rekreacji. Często widok z głównych tras ruchu samochodowego jest bardzo przydatny. Musisz jednak pamiętać, że im dalej jesteś od głównego nurtu pojazdów i przechodniów to tym więcej będzie Cię kosztowała akcja marketingowa i reklama, aby przyciągnąć gości do Twojego miejsca.
Weź pod uwagę, że decyzja o zagraniu  w minigolfa podejmowana jest nieplanowo i spontanicznie np. kiedy dzieci w jadącym samochodzie krzyczą „Tato zagrajmy w minigolfa” to przy dobrej lokalizacji nie da im się wytłumaczyć, że trudno Cię znaleźć.
Wielu przyszłych właścicieli pól do minigolfa poddaje się ponieważ ceny dzierżawy lub sprzedaży gruntów pod lokalizacje są zbyt wysokie. Tak już jest, że jeżeli jest dobra lokalizacja dająca szansę na dobre interesy to musi być dobra cena.
Jeżeli planujesz dzierżawę terenu myśl o polach mobilnych – przestawnych, a jeżeli planujesz minigolfa na własnym terenie zainwestuj w pola stacjonarne.


Zdobycie funduszy

Jest to zdecydowanie druga najważniejsza sprawa do załatwienia. Zanim zabrniesz zbyt daleko w uzgodnieniach na temat lokalizacji musisz wiedzieć, czy Twój kapitał zwróci się w odpowiednim czasie i w odpowiedniej wysokości. W związku z tym Twój business plan musi być uszczegółowiony i kompletny abyś mógł przedstawić go samemu sobie i ewentualnie osobom, które pożyczą Ci pieniądze.
Business plan jest składanką wszystkich informacji w jednym dokumencie, które zademonstrują, że potencjalny właściciel pól do minigolfa odrobił odpowiednio „ zadanie domowe” w celu zwiększenia prawdopodobieństwa sukcesu i posiadania pewności o zwrocie inwestycji.
Część osób potrafi samodzielnie sporządzić business plan, pozostali powinni zwrócić się do osób lub firm, które zajmują się tym zawodowo.
Wielu potencjalnych właścicieli pól do minigolfa ucieka od business planu i interpretuje swoje posunięcia ciągle wierząc w swoje sny zamiast realnie określić możliwości.Ten sposób myślenia powoduje, że zamiast stracić pieniądze tylko i wyłącznie na sporządzenie planu działania tracimy pieniądze na nieudane i nietrafione inwestycje co kosztuje już znacznie więcej.

Poniżej przedstawiamy listę tematów, które powinny być pomocne przy sporządzaniu przyszłego szczegółowego business planu:

Lokalizacja i demografia

  • mapa lokalizacji
  • dyskusje o lokalizacji i ceny gruntów
  • aktualna wielkość rynku i jego rozwój
  • demografia (populacja, wiek, dostatek i inne czynniki)
  • pierwszy, drugi i trzeci zasięg rynku (z reguły 10 km , 20 km i dalej)
  • konkurencja

Sprzedaż i zwrot kapitału

  • ceny
  • potencjalna ilość graczy
  • prognoza sprzedaży (wysoka, średnia i niska)
  •  prognoza kosztów operacyjnych (wysoka, średnia i niska)
  • koszty operacyjne (marketing, pracownicy, ubezpieczenia, naprawy i utrzymanie w ruchu i inne)
  • 5-letni plan finansowy zysków i strat
  • zwrot kapitału ( wysoki, średni i niski )

Początkowe koszty inwestycyjne

  • konstrukcje i infrastruktura np. woda i kanalizacja, parking, oświetlenie, zieleń
  • plan – dokumentacja, architekt itp.
  • koszty startowe (wyposażenie pola, obsługa, marketing, meble i inne)
  • prawdopodobne całkowite koszty łącznie z nieprzewidywalnymi do momentu, gdy coś może iść źle i naprawdę pójdzie

W związku z tym możesz zacząć interes lub nie. Decyzja jest jak zawsze Twoja.
Myśl na ten temat, sprawdź możliwości lokalizacyjne i finansowe, poszukuj pomocy i bądź rozsądny.


Co zrobić, żeby Twój plan się udał?


Jaka jest różnica pomiędzy tymi co chcieli zrobić , a zrobili. Kieruj się następującymi elementami, a Twój sukces w minigolfie będzie gwarantowany:

  •     działaj, a nie tylko myśl, że to dobry pomysł
  •     przygotuj uczciwy business plan
  •     poszukuj pomocy od ekspertów
  •     nie bój się kosztów nieruchomości one i tak w przyszłości wzrosną
  •     lokalizacja, lokalizacja, lokalizacja
  •     poszukuj przyszłych możliwości rozwoju
  •     nie zmniejszaj parkingów
  •     wygląd jest ważny
  •     nie trać czasu na miejsca gdzie lokalizacja jest niemożliwa
  •     rozmawiaj z innymi właścicielami pól
  •     zatrudnij fachowców od projektowania i rozwoju pól minigolfowych
  •     nie spodziewaj się, że ludzie przyjdą zagrać tylko dlatego, że otworzyłeś – potrzebujesz planu marketingowego oraz wesołych i czystych pól w otoczeniu
  •     zatrudnij dobrego adwokata i księgowego
  •     bądź przygotowany na zagrania konkurencji
  •     bądź pewny, że masz środki finansowe i trochę rezerwy
  •     jedź na targi tematyczne
  •     dodaj co roku coś nowego
  •     zatrudnij przyjaznych dla klientów pracowników
  •     bądź lub wynajmij kompetentnego menagera
  •     poznaj swój rynek i jego demografię
  •     próbuj corocznie zwiększać obroty z grup
  •     płać rozsądne zarobki
  •     rozmawiaj z gośćmi i słuchaj ich uwag
  •     traktuj minigolf jak business

Traktuj tą listę jako punkt startowy, a prawdopodobnie zrobisz na minigolfie dobry interes i zostaniesz dumnym ze swoich poczynań właścicielem pól do minigolfa.